Het Finse cybersecuritybedrijf Nixu heeft het Nederlandse Expert Solution Support Center (ESSC) overgenomen. Binnen Nixu blijft de identity en access management (iam)-specialist ESSC een zelfstandige businessunit. Een overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
ESSC versterkt volgens de Finnen Nixu’s dienstenportfolio door de uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van identity & acces management (iam)-diensten.
Petri Kairinen, ceo van Nixu: ‘Samen met ESSC is Nixu in staat om wereldwijd klanten te ondersteunen met integrale dienstverlening op het gebied van iam. Deze dienstverlening omvat de gehele productlevenscyclus van iam; van het maken van een probleemanalyse, het ontwikkelen van een iam-architectuur, productselectie en implementatie tot consultancy achteraf.’
‘Ik ben trots dat we ESSC hebben kunnen ontwikkelen tot waar we nu staan en kijk uit naar de volgende fase waarin we als zelfstandige eenheid binnen Nixu, zowel lokaal als internationaal, het verschil kunnen blijven maken’, aldus Menno Doorenspleet, ceo van ESSC.
ESSC heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in de Verenigde Staten, Roemenië en Australië. Het bedrijf is opgericht in 2002 en bedient klanten in de markten finance, onderwijs, overheid en telecom.
IAM als onderdeel security-aanbod Nixu
Nixu heeft ervaring met banken en verzekeraars, industriële bedrijven, internetbedrijven, overheid en defensie. Het biedt naar eigen zeggen een totaalaanbod voor cybersecurity, zoals security governance, risicomanagement, incident response, secure software development, ethical hacking, auditing & compliance en identity en access management.
Daarnaast ontwikkelt het nieuwe internationale securitystandaarden voor de telecommarkt, bijvoorbeeld voor 5G. Vorig jaar opende het Finse bedrijf een Benelux-vestiging in Amsterdam.