Leverancier van netwerkoplossingen Lancom heeft Guido Peters (43) per 1 mei aangesteld als eindverantwoordelijke voor distributiemarketing. Peters komt van netwerkleverancier Zyxel en volgt Paul Moll op, die het bedrijf op eigen initiatief verlaten heeft.
Volgens de Duitse netwerkleverancier beschikt Peters over meer dan zeventien jaar ervaring in sales- en marketing-posities binnen de ict- en telecommunicatie-branche. In zijn laatste positie droeg hij de verantwoordelijkheid voor distributie-sales en -marketing en voor de online-business van netwerkleverancier Zyxel in Duitsland en Oostenrijk.
In zijn nieuwe positie van senior channel marketing manager ondersteunt Peters de Lancom-distributeurs met het ontwikkelen en implementeren van doelgerichte marketingplannen rondom het Lancom-assortiment. Hij rapporteert aan manager field marketing Andrea Volkhardt,
‘Wij zijn buitengewoon verheugd dat we Guido Peters mogen verwelkomen als expert op het gebied van distributiemarketing’, aldus Stefan Herrlich, directeur-aandeelhouder bij Lancom. “Hij heeft veel kennis van onze branche. Zijn steun bij de verdere ontwikkeling van ons distributielandschap wordt van grote betekenis voor ons.’
Professionele
Lancom is één van de grootste Duitse fabrikanten van netwerkoplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het bedrijf voorziet professionele gebruikers van veilige en toekomstbestendige infrastructuuroplossingen voor lokale en geografisch verspreide netwerken (LAN, WLAN, VPN) en centraal ontwerp en beheer vanuit de cloud (SDN/SD-WAN).