De Amerikaanse it-distributeur Tech Data introduceert het Select-partnerprogramma, bedoeld voor HP-resellers die nog niet in aanmerking komen voor het HP-certificeringsprogramma. Het geeft deze wederverkopers handvatten om zich klaar te stomen voor de officiële HP-certificering.
Tech Data heeft voor het Select Programma de wensen van HP-partners, die nog niet in aanmerking komen voor het HP-partnerprogramma, geïnventariseerd. Vervolgens is het programma ontwikkeld door een onafhankelijk bureau.
Het programma biedt partners een vast HP-contactpersoon binnen Tech Data en geeft hen toegang tot de HP Select Academie. Deze academie organiseert speciale trainingen en workshops op het gebied van productkennis, verkoop en marketing. Bovendien helpt Tech Data de resellers bij het ontwikkelen van marketingactiviteiten in de vorm van HP-end-user-campagnes. Via dit programma moeten HP-resellers sneller in aanmerking komen voor de HP-certificering.
Suzette Oskam, product marketing director Broadline vult aan: ‘Als distributeur wil Tech Data zowel de leveranciers als de resellers meerwaarde bieden. Binnen het Select-programma staat begeleiding, innovatie en kennisoverdracht centraal en zoeken wij de aansluiting met de reeds bestaande vendor-programma’s.’
Het Select-programma komt in de loop van het jaar ook beschikbaar voor andere vendoren van Tech Data.