KPN is met ingang van seizoen 2017/18 hoofdsponsor van de Eredivisie. KPN is sinds 2014 al verbonden als 'Official Partner' van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie. Die samenwerking wordt nu voor de komende vier seizoenen uitgebreid tot het niveau van hoofdsponsor.
Met ingang van seizoen 2017/18 kiest de Eredivisie voor maximaal twee partners en beide posities zijn nu dus voor de komende jaren ingevuld met hoofdsponsor KPN en Maatschappelijk Partner Vriendenloterij.
De komende tijd werken KPN en Eredivisie Media & Marketing verder aan de uitwerken van ideeën om de samenwerking extra voor het voetlicht te brengen. KPN lanceerde in 2014 als Official Partner de ‘KPN Goal Alert’, een gratis service voor mobiele KPN-klanten waarbij ze de doelpunten van twee Eredivisieclubs op hun mobiele telefoon ontvangen. Onlangs is de dienst uitgebreid met alle Eredivisie-samenvattingen, binnen een uur na afloop van de wedstrijd.
In een verder verleden was KPN ook al langdurig hoofdsponsor van de Eredivisie (1990 – 2002). De competitie droeg toen de naam PTT Telecompetitie (1990 – 1999), KPN Telecompetitie (1999 – 2000) en KPN Eredivisie (2000 – 2002). Een dergelijke naamgeving van de Eredivisie is nu geen onderdeel van de samenwerking.