Ict-leverancier Fujitsu biedt partners in zijn Select Channel-programma een nieuwe portfolio-omgeving, die zich richt op de systemen en oplossingen van het bedrijf omtrent IoT, kunstmatige intelligentie, big data analytics, cloud en cybersecurity. Ook biedt de leverancier een specifiek opleidings- en certificeringsprogramma. Met het vernieuwde programma is een investering van meer dan een miljoen euro gemoeid.
Fujitsu wil met het nieuwe programma partners helpen om in de evoluerende digitaliseringsbehoeften van hun eindklanten te voorzien. Veranderingen zijn onder andere een verbeterde kortingsstructuur voor Select Experts en leden van Select Cirle om gemakkelijker partners te erkennen die een specifieke expertise hebben in, en een gerichte focus op, strategische gebieden van digitalisering en digitale transformatie. In lijn hiermee moedigt de reeks nieuwe opleidingen en certificeringen de partners aan om Select Expert te worden in gespecialiseerde, klantgerichte gebieden zoals geïntegreerde systemen, high performance computing, virtual client computing, mobiele oplossingen en gegevensbescherming.
Partners zullen ook bijgestaan worden door een verhoogd aantal specialisten in geïntegreerde oplossingen die individuele bedrijfsondersteuning aanbieden om hen te helpen commerciële mogelijkheden te creëren.
Het bedrijf investeert meer dan één miljoen euro in nieuwe online-tools voor het kanaal, inclusief aanvragen tot speciale prijzen, verkoopregistratie en lead handling. Deze tools zijn vanaf deze maand beschikbaar.
Opleidingen voor partners
Dave Hazard, vicepresident sales operations en channel bij Fujitsu emeia, over het nieuwe programma: ‘Als kanaalgerichte organisatie hebben we geluisterd naar de behoeften van onze channelpartners. Als gevolg daarvan doen we een aanzienlijke investering om ons Select-programma te versterken zodat onze partners meer kans van slagen hebben in hun aanpassingen aan de digitalisering. Het is duidelijk dat it complex is en we willen onze partners helpen bij het ontwikkelen van de nodige vaardigheden.’
Hazard vervolgt: ‘Veel klanten migreren naar geïntegreerde systemen, die servers, netwerken, opslagmogelijkheden en software combineren in één enkele oplossing. Het begrijpen van nieuwe technologieën waaronder hybride it, hypergeconvergeerde systemen en de cloud, en het beschikken over de gepaste vaardigheden in gebieden zoals beveiliging, big data analytics en IoT zijn daarom essentieel voor partners om een vertrouwde adviseur voor de klant te zijn. Daarom leggen we de focus op vaardigheden en opleiding rond de belangrijkste punten van digitalisering.’
Fujitsu is een Japanse ict-leverancier. Bij het bedrijf werken zo’n 156.000 medewerkers die actief zijn in meer dan honderd landen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 39 miljard euro.