Een goedkopere iPad en duurdere iPhone zijn stilletjes verschenen. Prima pr-strategie. Dit is de discussie-stelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
Apple heeft onlangs een nieuw, goedkoper iPad-model, een duurdere special edition iPhone 7 (en iPhone 7 Plus), en nog enkele productupdates uitgebracht zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Oké, het bedrijf heeft wel persberichten opgesteld en uitgestuurd, maar geen persconferentie belegd en geen teasers van tevoren vrijgegeven.
Sommige Apple-watchers en bloggers zien hierin bewijs van het dalende belang en relevantie van de iPad. Anderen menen dat het een bewuste pr-strategie is om meer aandacht te genereren voor de aankomende iPhone 8. Het is hoe dan ook verfrissend dat een grote ict-leverancier zich bescheiden opstelt en overgaat tot een productaankondiging zonder hoempapa. Dat mogen meer firma’s – en ook bloggers – wel doen. Wat vind jij?
De discussie van vandaag klinkt voor ons, “nuchtere Nederlanders”, heel logisch, het is eigenlijk geen discussie. Groot nieuws breng je met veel tamtam (bv een event waar je pers uitnodigt), klein nieuws breng je bescheiden (bv een persbericht).