De Nederlandse aanbieder van sociaal intranet Plek uit Amsterdam en softwareleverancier Afas tot Leusden koppelen hun platformen. Hiermee is leggen de twee bedrijven de basis voor nieuwe mogelijkheden voor gebruikers die beide platformen willen gebruiken.
Met het sociale intranet Plek kunnen teams veilig communiceren en op de hoogte blijven. ‘Door Afas en Plek te koppelen krijgen gebruikers realtime resultaten en updates: zo zijn team-updates en sales-resultaten, nieuw assortiment en gewerkte uren te combineren’, vertelt Rik Mulder, algemeen directeur Plek.
Van statisch naar dynamisch
Gebruikers van Afas kunnen nu in Plek informatie vinden uit Afas en updates krijgen bij belangrijke gebeurtenissen. Via de app van Plek zijn dan bijvoorbeeld notificaties te ontvangen over het sales-proces of over de status van een gewijzigde aanvraag. Op de intranetpagina van Plek vinden gebruikers van de gecombineerde platformen overzichten van resterende verlofdagen, gewerkte uren of de sales-rapportage.
Afas en Plek
Afas Software, opgericht in 1996, sloot 2016 af met een omzet van 107 miljoen euro, een groei van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor (omzet 2015: 92 miljoen). De winst bedroeg 44 miljoen euro (2015: 30,6 miljoen). Voor 2017 verwacht het softwarebedrijf uit Leusden een groei van 15 procent en een omzet van zo’n 120 miljoen euro.
Plek, gevestigd in Amsterdam, biedt een oplossing die gebruikers kunnen inzetten als sociaal intranet, communityplatform of samenwerkplek voor zelfsturende teams. De onderneming heeft onder andere KPMG en de Telegraaf Media Groep als klant.