Privé-investeerders steken 300.000 euro in de Haarlemse startup Online Succes. Het softwarebedrijf ondersteunt marketeers en verkoopteams met analyses van websitebezoekers.
De Online Succes-software biedt bijvoorbeeld inzicht in welke bedrijven en personen een website bezoeken. Het bedrijf zet hiervoor in eigen beheer ontwikkelde oplossingen in en werkt samen met bedrijfsinformatiespecialist Company.info. De samenwerking is nu geformaliseerd in een samenwerkingsovereenkomst.
Het geld moet de startup helpen om verder te investeren in het product en de groei van het bedrijf. Volgens Online Succes, dat in maart 2015 startte, maken ruim 1.200 bedrijven dagelijks gebruik van de software. Het groeigeld gaat ook naar het aantrekken van extra ontwikkelaars en verkooppersoneel.
Volgens mede-oprichter Frank Husmann bedient ook een flink aantal betalende klanten, waaronder SDU, Payper en Eneco, zich van de software van Online Succes.
Leads
Husmann stelt dat zelfs met de best presterende online-marketingcampagne gemiddeld 97 procent van de websitebezoekers onbekend blijft. ‘Met Online Succes zet je de onzichtbare interesse op je website om naar een database met bedrijven en personen die actief zijn te benaderen. Het is een van de eenvoudigste methodes om leads te verzamelen’, aldus Husmann.