OBI4wan, leverancier van software voor social media monitoring en webcare, neemt het Amsterdamse Buzzcapture over. Dit is een bureau dat software lever voor reputatie-analyse. Beide bedrijven zijn software as a service (SaaS)-aanbieders. De transactie wordt financieel ondersteund door investeerder Main Capital die medio vorig jaar OBI4wan overnam.
Vorig jaar juli nam Main Capital een meerderheidsbelang in OBI4wan en zusterbedrijf OBILytics, een leverancier voor analyse-diensten van klantgroepen. De bedrijven hebben ambitieuze plannen om met hulp van deze geldschieter zowel nationaal als internationaal door te groeien. Volgens Charly Zwemstra, managing partner van Main Capital, komt er een consolidatieslag aan op de markt van webcare en mediamonitoring in de Benelux en de Duitstalige landen. ‘Met het bundelen van de krachten van OBI4wan en Buzzcapture maakt de OBI Group een grote stap om uit te groeien naar een leidende speler in Noordwest Europa.’
Sinds de oprichting in 2009 helpt OBI4wan uit Zaandam organisaties met de inzet van mediamonitoring en online klantcontact. De software ondersteunt klanten met online- en offline media monitoring, webcare, messaging, social analytics en content publishing. Buzzcapture is een internationaal reputatieanalysebureau, gevestigd in hartje Amsterdam. Het bureau levert sinds 2006 door middel van de zogeheten Brand Monitor inzichten uit (social) mediadata aan klanten in diverse sectoren zoals de financiële sector, zorgverzekeraars, non-profit, detailhandel en farmacie.
OBI4wan en Buzzcapture werken voor klanten zoals ING, DHL, VICE Media, Warchild, Bol.com, Boskalis, Schiphol, Univé, NS en McDonald’s.