Insided, de Amsterdamse leverancier van community engagement software, breidt uit naar Amerika. Het opent daarvoor een kantoor in New York, waar vijf man komt te werken.
Insided is opgericht door Robin van Lieshout en Wouter Neyndorff. Het bedrijf levert software om een social media-platform te bouwen. Bedrijven kunnen hiermee zelf met klanten interacteren en zijn hierdoor niet meer afhankelijk van externe social media zoals Facebook en Twitter. Het platform draait in de Amazon-cloud en kan worden gekoppeld aan crm-software en business intelligence (bi)-oplossingen.
Londen, Berlijn en Madrid
De heren zijn in 2010 gestart vanuit Amsterdam. In de afgelopen jaren zijn kantoren geopend in Londen, Berlijn en Madrid. Het bedrijf haalde vorig jaar tijdens zijn eerste investeringsronde zes miljoen euro op bij Ventech, Fortino Capital en Henq. Dat geld werd ingezet voor de groei in Europa. Daarnaast wilde het bedrijf meer collega’s aannemen. Het claimt dat zijn werknemersbestand in het afgelopen jaar is gegroeid van zo’n veertig man tot honderd man.
Inmiddels wil Insided ook de Amerikaanse markt betreden. Dat doet het door een kantoor in New York te openen. De onderneming investeert 1,5 miljoen euro in dit vijfde kantoor. Founder Wouter Neyndorff vertelt: ‘We willen in steden werken die ons inspireren en innovatie stimuleren. Londen, Berlijn en Madrid zijn hier goede voorbeelden van. Via deze kantoren willen in Europa groeien. Voor een locatie in Amerika is de tijdzone van belang; deze moet (gedeeltelijk) overeenkomen met onze Europese kantoren. New York is daardoor de beste locatie. Bovendien haalt deze stad het beste in ons naar boven.’
Nederlandse klanten van Insided zijn onder meer Philips, Rabobank, Nuon, Ziggo en Albert Heijn. Het claimt in de Verenigde Staten al zijn eerste klanten te hebben opgetekend.