Afas Software heeft 2016 afgesloten met een omzet van 107 miljoen euro, een groei van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor (omzet 2015: 92 miljoen). De winst bedroeg 44 miljoen euro (2015: 30,6 miljoen). Voor 2017 verwacht het softwarebedrijf uit Leusden een groei van 15 procent en een omzet van zo'n 120 miljoen euro.
Ook meldt de softwareleverancier dat het niet alleen door de grens van honderd miljoen euro is gebroken, maar eveneens door de grens van tienduizend klanten.
Afas Software heeft het aantal klanten afgelopen jaar zien groeien naar 10.036. Bedrijven als Erasmus, Achmea, Ziengs, AvroTros, De Heus, ArboUnie en TVM kozen afgelopen jaar voor de software van het bedrijf, net als een aantal kleinere organisaties.
Het jaar 2016 stond voor AFAS onder meer in het teken van sponsoring. Het softwarebedrijf heeft liefst vier grote sponsorovereenkomsten afgesloten. De overeenkomsten met AZ en het Circustheater zijn (opengebroken en) verlengd en AFAS Live is per 1 januari 2017 de nieuwe naam voor de concertlocatie die grote bekendheid kende als Heineken Music Hall. Daarnaast stelt Afas een percentage van de winst beschikbaar voor de in 2015 opgerichte Afas Foundation die stichtingen in het onderwijs, gezondheidszorg en maatschappij ondersteunt.