ServiceNow, de Amerikaanse aanbieder van it-servicemanagement in de cloud, heeft in het boekjaar 2016 een omzet behaald van 1,39 miljard dollar. Dat is een stijging van 38 procent vergeleken met 2015 (omzet: 1 miljard dollar). Wel noteert het softwarebedrijf nog steeds rode cijfers: 451,8 miljoen dollar, fors meer dan het nettoverlies van 198,4 miljoen dollar in 2015.
Het grotere verlies is onder meer te wijten aan een eenmalige post van 270 miljoen dollar aan juridische kosten. Dat komt door schikkingen in patentmisbruikzaken die door BMC en HPE waren aangespannen. Daarnaast moest ServiceNow een compensatie voor aandelenprogramma’s alsmede een aantal afschrijvingen in de boeken opnemen. De brutowinst steeg overigens van 667,1 miljoen naar 991,8 miljoen dollar.
Ondanks het grotere nettoverlies noemt topman Frank Slootman 2016 een succesvol jaar. ‘Het bedrijf draait op volle toeren.’ Voor 2017 verwacht ServiceNow een omzet tussen de 1,82 en 1,85 miljard dollar, een stijging van ruim 30 procent.