Interxion, leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, heeft Piet Sjoukes aangesteld als sales- en marketingdirecteur. In die rol moet hij een verdere groei in Nederland realiseren. Hij volgt Philipp Wenning op die de functie vanaf maart 2016 invulde. Het is nog onbekend wat de volgende stap van de ex-directeur gaat worden.
Sjoukes werkte eerder onder andere bij Akamai, Ericsson, Dutchview en Capgemini. ‘De branche is de afgelopen jaren snel geprofessionaliseerd door de toegenomen afhankelijkheid van netwerktechnologie’, vertelt de kersverse directeur. ‘Ook de rol van Interxion is sterk aan het veranderen. Waren we vroeger vooral een plek om data op te slaan, tegenwoordig zijn onze datacenters meer connectiviteitscenters waar bedrijven hun eigen infrastructuur koppelen aan publieke en private clouds en verbinding met hun leveranciers en klanten maken.’
Hybride infrastructuur
Er liggen voor Interxion volop kansen op de Nederlandse markt, zo meent Sjoukes. ‘Meer bedrijven hebben of overwegen een hybride it-infrastructuur. Een deel van die infrastructuur beheren ze zelf om zo te kunnen voldoen aan Europese privacywetgeving en securitymaatregelen te kunnen afdwingen en garanderen. Anderzijds willen ze gebruik maken van it-leveranciers als Amazon en Microsoft die schaalbare clouddiensten aanbieden. Voor Interxion liggen daar kansen. ‘
Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft zeven datacenters in de regio Amsterdam. Wereldwijd telt het bedrijf 41 datacenters in elf Europese landen.