Ict-dienstverlener Incentro heeft de Loden Radioleeuw 2016 gewonnen. Deze prijs is door het consumentenprogramma Radar in het leven geroepen voor de meest irritante radiospot van het jaar. In de radiocommercial wordt opgeroepen om een kind Incentro te noemen en daarmee vijfduizend euro te verdienen. Veel luisteraars konden die grap niet waarderen.
Op de website van het consumentenprogramma stemde 31,7 procent van de bezoekers op Incentro. Een radioreclame van opticien Pearle eindigde op de tweede plek (20,4 procent van de stemmen). Kruidvat eindigde als derde (18,7 procent van de stemmen). In totaal brachten 2165 mensen hun stem uit.
Volgens Radar heeft Incentro-directeur Paul Baan de prijs ‘sportief’ in ontvangst genomen. Baan meldt aan het consumentenprogramma dat er niemand is vernoemd naar Incentro. Op de website van de dienstverlener staat een video waarin de winnaar van de actie bekend is gemaakt (zie onderaan).
Het is voor het eerst dat er een prijs voor de meest irritante radiocommercial is uitgereikt. Eerder werd er alleen een Loden Leeuw, beter bekend als een Loden Loekie, uitgereikt voor de meest irritante tv-commercial.
Misschien is het dan een mooi gebaar van de heer Baan om die € 5000,00 aan een goed doel te schenken.
Ik denk dat iedereen die de afgelopen maanden geteisterd is door deze reclame het hier volledig mee eens zal zijn.