Main Capital heeft een substantieel aandeel verworven in het Duitse Artegic AG, al geeft de investeerder niet aan hoe groot het belang is. De onderneming uit Bonn levert het marketingsoftwarepakket Elaine aan middelgrote tot grote bedrijven. Het extra kapitaal van Main Capital is bedoeld om de internationale groei en de uitbreiding van de productportfolio te financieren. Selectieve acquisities zullen een belangrijk onderdeel van deze groeistrategie zijn.
Artegic zegt dat met behulp van zijn software maandelijks zo’n 2,7 miljard marketingberichten worden gestuurd in 141 landen. Tot hun grote klanten behoren onder andere Payback, Real, Burda en BMW. Met het softwarepakket Elaine kunnen online marketingcampagnes worden opgezet, uitgevoerd en geanalyseerd. De software ondersteunt meerdere talen en wordt al in vele landen ingezet, waaronder Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
Main Capital kondigde eind 2015 aan zich naast de Benelux te richten op de Duitse softwaremarkt. Het heeft inmiddels een kantoor in Düsseldorf en investeerde al in Daarwin en B+M Informatik.