Securityspecialist DearBytes verkoopt al zijn aandelen aan KPN. Het bedrijf wordt daarmee onderdeel van KPN Security Services. DearBytes blijft wel vanuit eigen naam actief. De transactie wordt eind januari 2017 afgerond. Er worden geen financiële details bekend gemaakt.
DearBytes wordt met de overname volledig onderdeel van KPN Security Services, maar blijft actief onder de naam DearBytes. Het bedrijf blijft actief vanuit de vestigingen in Beverwijk en Den Haag. Bestaande klanten behouden de voor hen bekende contactpersonen en ceo Erik Remmelzwaal blijft aan als directeur.
De ondernemingsraden van zowel KPN als DearBytes hebben een positief advies afgegeven voor de overname. De aandeelhouders van DearBytes zijn in deze transactie begeleid door het team van Oaklins Netherlands.
Ransomware en phishing
Volgens DearBytes-ceo Erik Remmelzwaal vraagt de Nederlandse markt in toenemende mate om oplossingen tegen digitale dreigingen zoals ransomware en phishing. ‘Malware is zelfs digitale dreiging nummer één voor de Europese zakelijke markt en vormt voor bedrijven een significant risico voor continuïteit en reputatie. Wij helpen bedrijven bij dit soort uitdagingen en hebben op basis daarvan onze dienstverlening ontwikkeld. Onder de paraplu van KPN zijn wij optimaal gepositioneerd om nog beter in te spelen op wensen van onze klanten.’
Met de overname wil het telecombedrijf zijn positie als security service provider in Nederland versterken. Dat laat Erik Ploegmakers, directeur KPN Security Services weten. ‘We zijn blij met de aanwinst van nieuwe collega’s die naast hun ervaring en klantenbasis veel nieuwe ideeën en expertise met zich meebrengen.’
Dearbytes
Dearbytes is in 2001 opgericht. Het bedrijf was in eerste instantie actief onder de naam Medusoft, die in 2012 werd gewijzigd in Dearbytes. De onderneming heeft 85 medewerkers in dienst en bedient ruim 1250 klanten. In mei 2015 opende de it-beveiligingsspecialist een security operations center (soc) in Den Haag. In deze vestiging houdt een aantal specialisten de security van klanten voortdurend in de gaten.