De winnaars van de Channel Awards 2016 zijn bekend! Een mooi moment om terug te blikken. In deze reeks spreken we met de winnaars over de award(s) die ze gewonnen hebben en de betekenis hiervan voor hun bedrijf. Deze keer Edwin Rubens, sales manager channel business bij HP Inc. Hij won de titel ‘Channel Manager of the Year’.
Wat betekent de prijs voor je bedrijf?
‘Deze award is een erkenning voor HP, voor ons partnerprogramma, en voor alle collega’s die met de channel werken. Het zegt iets over de impact die HP Inc. in dit eerste jaar heeft gemaakt. Uiteraard ben ik persoonlijk ook trots dat vakgenoten mij hebben verkozen.’
Wat zijn jullie plannen voor 2017?
‘De strategie is ongewijzigd voor 2017. We gaan verder groeien in managed print services, met name in het verlengde van onze security-oplossingen en het A3-portfolio. We zijn niet de enige vendor die dit wil, maar wel de enige met het portfolio, kennis en achtergrond om dit waar te maken. Verder zullen we groeien in mobility en met services en solutions. Uiteraard blijven wij ons partnerprogramma in al zijn facetten verder verbeteren en optimaliseren, om onze partners nog succesvoller te maken.’
In welke categorie zouden jullie nog graag een award winnen?
‘We zijn zelfverzekerd over elke categorie. Ik denk dat ons partnerprogramma veruit het meest complete en beste aanbod heeft voor partners. Alle ervaring en verfijning die we daarin al zo lang hebben doorgevoerd. Daarom zou ik voor ‘Outstanding Channel Program of the Year’ kiezen.
Wat betekent deze prijs voor jullie partners/klanten?
‘De bevestiging dat de intensivering van de samenwerking met partners wordt gewaardeerd. Dat heeft ook effect op hoe klanten het HP/Partner team zien.’
Wat vinden jullie van de uitslag (publiek/juryoordeel)?
‘Het mooie vind ik dat het een 50/50 balans is tussen publiek en jury, en dat het ook transparant wordt getoond. Uiteraard vinden wij het een goede uitslag gezien we gewonnen hebben. Het belangrijkste vind ik dat met name het publiek zo veel heeft gestemd op mij als persoon en HP als organisatie. Dat is de mooiste waardering die je kunt krijgen.’
Hoe gaan jullie het winnen van de Channel Award inzetten voor jullie bedrijf?
‘We hebben er een glas champagne op gedronken tijdens onze 1-year celebration van HP Inc. En uiteraard taart voor alle collega’s en het channelteam. Het draagt bij iedereen bij aan het enthousiasme. Daarnaast is het ongelooflijk hoeveel positieve reacties er blijven binnen komen. Van felicitaties op Linkedin tot smsjes, belletjes, WhatsAppjes, Facebookwensen, bloemen en zelfs het krijgen van taart van verschillende partners als felicitatie. Dit geeft de organisatie een ontzettende boost.’
Waar in jullie bedrijf heeft de award een mooi plaatje gekregen? Zouden jullie hier een foto van kunnen mailen?
‘Eerst staat de award op de desk in de ontvangsthal. Ik heb er daarvoor ook thuis van genoten en mijn kinderen en vrouw ook bedankt voor alle support om dit mogelijk te maken. Daarna zetten we de award in onze ‘prijzenkast’ op kantoor.’