De Gentse big data-specialist NGData heeft er een prima jaar opzitten: het bedrijf kan het boekjaar 2016 afsluiten met een groei van 75 procent. In het laatste kwartaal steeg de omzet uit producten met 35 procent en nam het aantal medewerkers dit jaar met de helft toe, zo meldt de onderneming.
NGData is gespecialiseerd in softwareoplossingen voor het beheer en de optimalisatie van klantencontacten. Het belangrijkste product van NGData heet Lily Enterprise en geeft bedrijven actuele inzichten voor relevantere klanteninteracties. ‘We hebben de ambitieuze missie opgevat om wereldleider te worden in het datagestuurde beheer van klantenervaringen’, zegt ceo Luc Burgelman. ‘Dat onze omzet en ons klantenbestand blijven groeien, geeft aan dat we op de goede weg zitten.’
Partnerprogramma
NGData breidde dit jaar zijn partnerprogramma uit met diverse nieuwe internationale partners, waaronder Fujitsu, SopraSteria en Hedera Consulting. In Nederland was er de overname van Rednun, dat gespecialiseerd is in het maken van gepersonaliseerde filmpjes om het contact met klanten te optimaliseren. Daarnaast opende het bedrijf nieuwe kantoren in Antwerpen en Singapore.
De Gentse onderneming haalde met de aanstelling van Didier Van der Coelden als chief financial officer ook een nieuwe directeur aan boord. Tevens werd Joe Pilkerton aangesteld als president of North American operations, Wim Driessens als vicepresident business development & strategic alliances, Jan De Moortel als vicepresident product en Ronald Ranaldi als head of sales voor het Amerikaanse continent.