Salesforce, leverancier van online software voor klantrelatiebeheer, meldt dat modeketen McGregor zijn Commerce Cloud heeft gebruikt voor de realisatie van zijn nieuwe online winkel. Liftfabrikant Kone zet de Cloud Lightning-dienst van Salesforce in om de klantenservice op een hoger niveau te brengen.
Modeketen McGregor, in 1921 in New York opgericht, is sinds deze zomer onderdeel van de Doniger Fashion Group, dat naast McGregor merken als Gaastra en Adam in zijn portfolio heeft. Het bedrijf claimt dat met de implementatie van de responsieve website een conversiestijging (dat websitebezoekers tot aankoop overgaan) is gerealiseerd van 40 procent. Onder mobiele bezoekers van de winkel steeg de conversie zelfs boven de 120 procent.
Dankzij Salesforce Commerce Cloud hoeft McGregor geen desktop- en mobiele website apart te onderhouden. Ook de laadtijd is fors verbeterd; het modemerk ziet dat bezoekers hierdoor langer op de website blijven, meer pagina’s bekijken en een hoger engagement tonen. Ook de nieuwe mogelijkheden voor de toepassingen van visuele content zijn belangrijk bij de keuze voor de software van Salesforce. Ook gaat de modeketen de nieuwe website uitbouwen met extra functionaliteiten, zoals promotiemogelijkheden en voorspellende intelligentie.
Kone
De in 1910 gestarte Finse lift- en roltrapfabrikant Kone zet software van Salesforce in om klanten een betere service te verlenen. Daarbij gaat het zijn liften en roltrappen voorzien van sensoren om ze geschikt te maken voor internet of things (IoT). Kone gaat gegevens van IoT-verbonden apparatuur naar Salesforce verzenden ter verbetering van de beschikbaarheid en kwaliteit van het onderhoud en de bewaking op afstand.
De apparatuur van Kone verplaatst dagelijks meer dan een miljard gebruikers. Het bedrijf draagt zorg voor het onderhoud voor ruim een miljoen liften en roltrappen. Kone maakt momenteel gebruik van een combinatie van op maat ontwikkelde en legacy-oplossingen voor zijn onderhoudsactiviteiten.
IoT
De fabrikant heeft al Salesforce Sales Cloud Lightning in gebruik en gaat nu ook Service Cloud Lightning en Field Service Lightning wereldwijd inzetten om klanten te voorzien van snellere, slimmere en sterker gepersonaliseerde service. De online software van Salesforce vormt daarmee het centrale punt van de werkzaamheden van het servicepersoneel van Kone. Het platform zal daarnaast voor een forse reductie moeten zorgen van het huidige complexe samenspel van interfaces en systemen.
Service Cloud Lightning en Field Service Lightning stellen Kone in staat om al zijn servicemedewerkers te verbinden en mobiliseren op basis van één klantenoverzicht. Dit omvat de medewerkers van de klantenservice, de meldkamerspecialisten en ruim twintigduizend technici op klantenlocaties die rechtstreeks vanaf hun mobiele apparaten toegang nodig hebben tot actuele klantengegevens.
De onderhoudsdata die worden verzameld via de met het internet verbonden apparatuur van Kone worden naar de Service Cloud Lightning-dienst verzonden, zodat het servicepersoneel sneller kan reageren op problemen. De fabrikant verwacht dat het de komende jaren meer dan een miljoen van zijn liften en roltrappen hiermee te verbinden.