De Indiaas-Amerikaanse ict-dienstverlener Cognizant lijft Mirabeau in, een Nederlands bureau voor digitale marketing en klantervaringen. Door de overname breidt Cognizant zijn expertise op dit gebied in Europa uit. Bij Mirabeau werken 260 man. Het bureau wordt onder eigen naam onderdeel van Cognizant Digital Business. Financiële details over de overname worden niet bekend gemaakt.
Mirabeau helpt opdrachtgevers in te spelen op veranderend (digitaal) klantgedrag en ontwerpt en implementeert hiervoor omni-channel platformen. Het hoofdkantoor van Mirabeau is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf is opgericht in 2001. Het bedrijf is gespecialiseerd in de sectoren toerisme, financiën, detailhandel en online handel. Klanten zijn onder meer Air France KLM, ING, Maxeda, Moneyou, Leaseplan en Transavia.
‘De voorkeur van de consument voor digitale toepassingen dwingt bedrijven tot een betere integratie van marketing, vormgeving en back-end-technologie, wat in veel gevallen leidt tot een volledige digitale transformatie binnen bedrijven’, aldus Adjan Kodde, oprichter en algemeen directeur van Mirabeau. ‘Door samen te gaan kunnen we onze opdrachtgevers beter helpen om online succesvol te zijn en verhogen we onze slagkracht zowel in Nederland als daarbuiten.’
Cognizant heeft wereldwijd ruim honderd ontwikkel- en aflever-centers en ongeveer 255.800 werknemers. Het bedrijf levert veel it-offshore- en business proces outsourcing (bpo)-diensten.