Beddenleverancier Auping heeft zijn eerste webshop geopend. Microsoft partner HSO uit Veenendaal integreerde hiervoor de e-commerce-oplossing van Sana Commerce met de bestaande Microsoft Dynamics omgeving van Auping. De implementatie maakt volgens de beddengigant onderdeel uit van Auping’s bredere digitale transformatie van fabrikant naar omnichannel retailer.
De strategie van Auping wordt technisch volledig ondersteund door de Microsoft ‘stack’: Microsoft Dynamics vanuit HSO, de e-Con configuratietool en Sana’s geïntegreerde e-commerce oplossing. Frank Scholte, it-manager bij Auping: ‘De omgeving is de ‘single source of truth’ wat betreft alle informatie over product, prijs en voorraad. Sana Commerce is een geïntegreerde oplossing die gebruikmaakt van de bestaande informatie in het erp-systeem van een klant. Dat betekent dat er geen dubbele handelingen nodig zijn en de foutmarge wordt verkleind. Alles wat je in het erp aanpast, wordt direct getoond in de webshop.’
HSO en Sana
Sinds 1989 is HSO actief als Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een it-bedrijf met meer dan 550 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. Het Veenendaalse bedrijf ondersteunt lokale en internationale bedrijven in de retail, groothandel, industrie en (technische) dienstverlening met digitale technologie. HSO verzorgt de implementatie, optimalisatie en het beheer van cloud-oplossing Microsoft Dynamics 365.
Sana is een gecertificeerde Microsoft Dynamics en SAP partner. Met een e-commerce oplossing die integreert met de erp-systemen van Microsoft Dynamics (Nav, AX & GP) en SAP (ECC en Business One), helpt Sana Commerce leveranciers, fabrikanten en groothandels wereldwijd om efficiënter te verkopen, betere klantenservice te bieden en hun omzet te verhogen. In totaal draaien meer dan 1200 webshops wereldwijd op Sana. Onder hen een aantal bekende namen in binnen- en buitenland zoals Basiq Dental, WP Performance en Pelican Rouge.