Bestuursvoorzitter Henry Meijdam van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing, houdt het na zes jaar voor gezien. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 23 november 2016 droeg hij het stokje over aan Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die de komende tijd gezamenlijk als interim-voorzitter optreden. Beiden zijn al actief in het bestuur van DDMA.
Meijdam was sinds november 2010 actief in het bestuur van DDMA. De bestuurder kijkt positief terug op zijn twee termijnen als voorzitter van de brancheorganisatie: ‘Het speelveld is dankzij de explosief toegenomen hoeveelheid data en de snelle digitalisering van de laatste jaren veranderd, maar in de kern gaat het nog om hetzelfde: zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van klanten en blijven innoveren. Ik ben er trots op dat DDMA in de datagedreven samenleving inmiddels een centrale rol vervult, als serieuze gesprekspartner in Den Haag en Brussel en in de bestuurskamers van Nederlandse bedrijven. Nu mijn tweede termijn als voorzitter erop zit, geef ik vol vertrouwen het stokje door aan mijn opvolgers.’
DDMA
De Data Driven Marketing Association (DDMA) is de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken. Als onafhankelijk orgaan adviseert de organisatie zijn leden over privacy en wetgeving en informeert hen over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van data. Daarnaast is de brancheorganisatie politiek actief in Brussel en Den Haag.