De directie van Microsoft Nederland krijgt twee nieuwe leden. Cara Antoine (47) start per 1 januari 2017 als directeur m&o (marketing & operations en Judith Cuppen (44) start op diezelfde datum als directeur enterprise & partner group (epg) bij het bedrijf.
In haar nieuwe functie is Cara Antoine verantwoordelijk voor de marketing- en overall strategie van Microsoft Nederland, en met name de digitale transformatie van bedrijven die mogelijk gemaakt wordt dankzij innovaties in de cloud. Ze was hiervoor werkzaam bij Shell waar zij verantwoordelijk was voor de businesstransformatie van de wereldwijde it binnen de Shell-organisatie. Daarvoor vervulde ze verschillende rollen in zowel in Duitsland als Frankrijk voor Compaq, Hewlett-Packard en Polaroid. Antoine behaalde haar DBA-titel (Doctor Business Administration) aan de Britse universiteit van Bradford en de Tias-Nimbas Business School in Nederland.
Judith Cuppen vervulde sinds 2015 de rol van directeur services bij Microsoft Nederland. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor de grootzakelijke markt. Samen met het ecosysteem aan partners ondersteunt zij organisaties in hun digitale transformatie. Cuppen heeft diverse rollen vervuld bij IBM voor ze bij Microsoft in dienst trad. Zo was zij onder andere software director Benelux bij IBM. Zij studeerde zowel aan de Vrije Universiteit van Amsterdam als aan de Universiteit van Groningen. Cuppen neemt met deze benoeming de positie over van Tako Koning die de functie sinds 2012 vervulde. Koning is per oktober benoemd tot directeur enterprise & partner group voor West-Europa. De rol van directeur services zal tijdelijk worden waargenomen door Emily Glastra, manager public sector bij Microsoft Nederland.