Centralpoint uit Amstelveen heeft de aanbesteding gewonnen voor de levering van hardware inclusief dienstverlening aan de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel. De opdracht omvat de (bulk)levering van de ict-apparatuur voor ongeveer vierhonderd werkplekken, en de incidentele – op afroep – levering van overige hardware gedurende een periode van vijf jaar.
De twee gemeenten hebben in totaal 52.000 inwoners en starten per 2017 een samenwerkingsorganisatie – de gemeenschappelijke regeling Bommelerwaard – van waaruit zij op het gebied van ict worden bediend. De werkplekken zijn bedoeld voor alle medewerkers van de twee gemeenten inclusief de samenwerkingsorganisatie. Naast de levering van hardware voor de werkplekken en overige hardware kunnen de gemeenten optioneel gebruik maken van (pre-)installatie diensten en een inruilmogelijkheid van de bestaande ict-hardware.
Ronald Ederveen, directeur Centralpoint Business Solutions, zegt dat ‘in ons voorstel wij, naast een scherpe aanbieding voor de levering, ook veel aandacht hebben besteed aan de mogelijkheden om beide gemeenten te helpen om de plaatsing en inname van hun werkplekken te verzorgen. Daarnaast zijn wij met ons unieke bestelportaal in staat om ook reguliere bestellingen snel en efficiënt te verwerken, waardoor de gemeenten snel over de gewenste apparatuur kunnen beschikken.’
Vorig maand sloten beide Gelderse gemeenten al een overeenkomst met ict-dienstverlener Acknowledge uit Waalre is voor het leveren, installeren, implementeren en onderhouden van de nieuwe ict-infrastructuur.