Damovo introduceert een unified communications as a service-oplossing (UCaaS) als private-cloudplatform voor de zakelijke markt. Dat is een onderdeel van het cloud-aggregatieplatform Aquila. De oplossing verlaagt de drempel voor klanten die hun unified communications & collaboration-applicaties naar de cloud willen brengen, maar tegelijkertijd hun bestaande legacy-investeringen willen beschermen.
De UCaaS-oplossing van Damovo biedt voordelen van cloudtechnologie, waaronder pay-as-you-use, meer wendbaarheid en flexibiliteit, schaalbaarheid, gemakkelijke installatie, disaster recovery en hoge beschikbaarheid.
De oplossing biedt klanten keuzevrijheid en controle. Alle data wordt opgeslagen op eigen systemen en blijft eigendom van de klant. Klanten kunnen kiezen voor een gebundelde oplossing die door Damovo is ontworpen of eigen componenten kiezen, waaronder de data- en SIP-provider van hun voorkeur. Ze kunnen de oplossing zelf beheren of kiezen voor een managed service van Damovo.
De Aquila UCaaS-oplossing omvat tevens een multi-channel contactcenter. Damovo biedt daarnaast integratie met Microsoft Skype for Business en crm-applicaties als Salesforce.com.
De Aquila UCaaS-oplossing wordt ondersteund door een voor de cloud geoptimaliseerde servicelaag die de beste sla’s in de branche levert, waaronder een uitzonderlijke dertig minuten-response voor incidenten met hoge prioriteit. Damovo biedt daarvoor wereldwijd 7/24/365-ondersteuning vanuit drie meertalige network operations centres (noc’s).