Klantcontactbedrijf CX Company verkoopt zijn sociale media-tak aan twee voormalige medewerkers, Tobias Walraven en Ludo Raedts. Het duo zet het nieuwe bedrijf, inclusief het Digital Customer Engagement Center, verder onder de naam The Webcare Company. Om de overname te bekostigen krijgen zij hulp van een consortium van investeerders. Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt.
Raedts is een van de oprichters van CX Company en gaf jarenlang leiding aan de sociale media-activiteiten van het bedrijf. Walraven was tot 2015 commissaris bij het klantcontactbedrijf. Hij is de oprichter geweest van klantcontactcenterbedrijf SNT en wordt algemeen directeur van The Webcare Company.
The Webcare Company ontwikkelt en analyseert voor klanten sociale media-oplossingen. De naam van het nieuwe bedrijf appelleert aan een merk dat in internetmarketingkringen bekend is. Het consultancybureau waarvan Raedts de grondlegger was, heette zo voordat het samenging met SelfService Company: hieruit ontstond CX Company.
The Webcare Company en CX Company gaan samenwerken om gezamenlijke klanten te bedienen. CX Company participeert ook voor 10 procent in het sociale media-bedrijf. The Webcare Company is Salesforce-partner, telt zo’n zeventig werknemers en bedient klanten als KLM, Philips, Volvo, Rabobank en PostNL.