Op Dell EMC World in Austin leverde Dell EMC een eerste preview van zijn nieuwe partnerprogramma, dat formeel van kracht zal gaan in februari 2017. Het programma is ontworpen in samenwerking met partners en combineert volgens het nieuwe bedrijf de beste aspecten van de voormalige Dell- en EMC-partnerprogramma’s.
Het programma is gebouwd op drie basisprincipes: eenvoud, voorspelbaarheid en winstgevendheid. In december gaat Dell EMC de voorwaarden voor elk partnerniveau aankondigen. Partners zullen zes maanden de tijd krijgen om aan de nieuwe criteria te voldoen. Naast de Gold-, Platinum- en Titanium-niveaus wordt het exclusieve Titanium Black-level geïntroduceerd voor de best presterende partners. Er zijn voordelen in de vorm van rebates voor channelpartners die new business aandragen, diensten toevoegen, het volledige portfolio verkopen of het portfolio exclusief aanbieden.
Het programma is van toepassing op het volledige Dell EMC partner-ecosysteem, met inbegrip van solution providers, cloud service providers, global alliances, oem-solution partners en distributeurs. Dell EMC heeft ook het ‘Powered by Dell EMC’-merkprogramma opgenomen voor bedrijven waarvoor Dell EMC-technologieën een integraal onderdeel zijn van hun oplossing.
Volledig portfolio
Het bedrijf kondigde al eerder het ‘Dell EMC Line of Business Incumbency program for storage’ aan. Dit programma stelt channel partners volgens de Amerikanen in staat om hun bestaande investeringen te beschermen en nieuwe klanten te bedienen die geïnteresseerd zijn in het volledige Dell EMC portfolio. Bovendien biedt Dell EMC het Dell Fasttrack programma ook aan deelnemers van het EMC business partner program (bbp) aan en heeft het strategische Dell partners in het EMC bbp opgenomen. Dit stelt zowel Dell- als EMC-partners in staat om onmiddellijk te beginnen met de verkoop van het volledige portfolio van Dell EMC-oplossingen.
Programmaspecificaties
Het programma krijgt één partnerportaal met single sign-on, één deal-registratie en één ‘Line of Business Incumbency Program for Storage’. Daarnaast ontvangen partners dezelfde training als de direct salesteams en komt er een jaarprogramma met een review halverwege het jaar. Partners ontvangen de voorwaarden en de targets van het programma in december. Op 1 februari gaat het nieuwe programma officieel van start.