Het is bijna zover! Op 7 december vindt de spectaculaire uitreiking van de Channel Awards 2016 plaats in Jaarbeurs Utrecht. In deze reeks spreken we met de genomineerden over hun bedrijf en hoe ze toeleven naar de belangrijkste woensdagavond van het jaar. Deze keer spreken we met Karen Kaitjily, marketingcommunicatiemanager bij QNH.
Hoe kijkt uw organisatie terug op het eerste halfjaar van 2016 en wat is u in de markt het meeste opgevallen?
‘In het eerste halfjaar van 2016 is er een begin gemaakt met de vierde industriële revolutie. Twee keer met de ogen knipperen en er zijn weer talloze nieuwe technologieën ontwikkeld. Wij hebben flexibiliteit hoog in het vaandel staan en bewegen dan ook zo veel mogelijk mee met al deze stroomversnellingen. Dat doen we niet alleen voor onze klanten, maar ook voor en met onze partners. Samenwerking staat centraal in onze strategie waarbij we ons richten op business analytics, cloud, digital experience, collaboration en enterprise mobility. In 2015 zorgde dit al voor groei in omzet, klanten en waardevolle nieuwe partnerships. Ons team zit vol energie om dit in 2016 te overtreffen.’
Wat heeft uw organisatie dit jaar allemaal gedaan en hoe hebben jullie dit ervaren?
‘We zijn een groeiende organisatie met gepassioneerde mensen en een grote groep young professionals. Dit zorgt ervoor dat we continu in beweging zijn, nu meer dan ooit. Thema’s als cloud, digital experience en analytics staan hoog op de agenda en daar hebben we de afgelopen maanden veel in geïnvesteerd. Dit alles had niet gekund zonder de hulp van onze partners. We hebben dan ook het afgelopen jaar veel aandacht gegeven aan ons partner-ecosysteem. Zo zijn er veel nieuwe samenwerkingen ontplooid en werken we vooral samen met kennispartners, bijvoorbeeld op domeinen die wij juist niet in huis hebben. Van het wiel opnieuw uitvinden wordt immers niemand beter en gelukkiger. Door de beste talenten te verzamelen en de samenwerking aan te gaan kun je de meest passende oplossing en een volledig portfolio bieden. We zijn er trots op dat we daardoor inmiddels zijn uitgegroeid tot een one-stop-shop voor onze klanten.’
Hoe kijkt uw organisatie naar de ontwikkelingen in de markt?
‘De markt beweegt en wij bewegen daar met plezier in mee. Maar juist door die snelle ontwikkelingen heb je experts nodig om je oplossing of dienst nog completer te maken. Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder. Daarom gaan wij langdurige relaties aan met bedrijven die stuk voor stuk toonaangevend zijn in hun vakgebied. Organisaties die, net als QNH, gedreven worden door passie voor hun werk. Organisaties die aansluiten op onze dienstverlening en kwaliteitsnormen, waar kennis, kunde en ervaring wordt gebundeld in krachtige totaaloplossingen. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en blijven innoveren en bovenal de ontwikkelingen omarmen en verder voortbouwen op innovaties.’
Hoe ontwikkelt uw bedrijf zich richting de toekomst en welke concrete stappen gaan jullie hiervoor op korte termijn nemen?
‘We blijven goed kijken naar de vraag en de wens van onze klanten en de ontwikkelingen in de markt. Als early adopter staan we open voor nieuwe ideeën en ontwikkelingen. We zijn en blijven onafhankelijk, maar bekennen kleur als we zien dat we onze klanten het beste kunnen bieden. Onze focus voor de toekomst ligt dan ook op het verstevigen van ons partner-ecosysteem, voor klanten, voor partners, maar ook met partners. Uiteindelijk is onze rol de it-organisatie te begeleiden en deze te ontzorgen. Hierdoor kan zij zich focussen op de core business en betere beslissingen nemen ten behoeve van de bedrijfsvoering.’
Wat was het absolute hoogtepunt van het afgelopen (half) jaar?
‘Het afgelopen halfjaar hebben we ons gelukkig mogen prijzen met meerdere hoogtepunten. Eén van die momenten was de erkenning vanuit de markt door genomineerd te worden als ‘Trusted Advisor’ van het jaar. De nominatie voor de Channel Awards is een mooie kroon op het afgelopen jaar. En laten we de mooie referenties, quotes en vermeldingen van partners, zoals Microsoft, niet vergeten. We hebben veel nieuwe certificeringen bij bestaande partners in ontvangst mogen nemen. We hebben onze expertise uitgebreid door nieuwe partnerships aan te gaan met organisaties die helpen onze dienstverlening nog vollediger te maken en te vereenvoudigen. Toch zijn de bewijsvoering van tevreden klanten en tevreden personeel met een hoog klanttevredenheidscijfer en mooie resultaten van ons medewerkerstevredenheidsonderzoek de belangrijkste hoogtepunten.’
Wat was een belangrijke les voor jullie het afgelopen (half) jaar?
‘Als er één ding is dat wij geleerd hebben is het wel blijven uitgaan van je eigen kracht. Op het moment dat je een omgeving creëert waar mensen energie uit hun werk halen, in plaats van dat hun energie er wordt uitgeperst, dan sta je al met 2-0 voor. Dat bewijzen de positieve cijfers wel van vorig jaar. Wij vertrouwen op onze medewerkers en geven hen vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast hebben we onze positionering als trusted advisor voor onze partners verstevigd. We zijn niet alleen vóór onze partners een trusted advisor, maar vervullen deze rol ook samen met onze partners richting onze klanten.’
Wat betekent een nominatie voor de Channel Awards 2016 voor uw organisatie?
‘In één woord? Trots. Vooral de erkenning voor onze succesvolle samenwerkingen met partners. Als we kijken naar deze specifieke nominatie zien we dat onze rol bij de klant ertoe heeft geleid dat we met de juiste partners om de tafel zaten om het beste voor de klant samen te stellen en te realiseren. De nauwe samenwerking (als partner van de klant) was hier dus ook een van de belangrijkste succesfactoren.’
Channel Awards 2016
QNH is genomineerd voor de Channel Awards 2016 in de categorie ‘Trusted advisor of the Year’. Op 7 december 2016 maakt Channelweb de winnaars bekend tijdens een spectaculaire awardsshow.