Alflora, groothandel in bloemisterij-artikelen, heeft samen met HSO, leverancier van crm- en erp-oplossingen van Microsoft, de implementatie van Microsoft Dynamics gerealiseerd. De gehele overgang vond plaats in zes maanden.
De keuze voor Dynamics en HSO was snel gemaakt, aangezien Horticoop, het moederbedrijf van Alflora, al geruime tijd succesvol werkt met de oplossing en met HSO als partner. Voor zowel de moeder- als dochterorganisatie biedt het veel voordelen nu de diverse ondernemingen van hetzelfde systeem gebruikmaken. Met het nieuwe erp-pakket kunnen Alflora en Horticoop naar eigen zeggen inspelen op ontwikkelingen zoals omnichannel-verkoop en hun processen zo efficiënt mogelijk inrichten met functionaliteiten als material requirements planning (mrp).
Standaardoplossing
Ivo Klaassens, it-projectmanager van Horticoop en direct betrokken bij de implementatie bij Alflora, is te spreken over de snelheid van de implementatie: ‘Horticoop heeft al meerdere implementaties doorlopen met maatwerksystemen. De keuze voor een standaardoplossing biedt echter grote voordelen. Je komt onderweg weinig issues tegen en je kunt vrijwel direct de vruchten plukken van zo’n stabiele, bewezen oplossing. Het blijft natuurlijk wel essentieel om dit soort systemen goed te testen voordat je helemaal ‘ready to go’ bent. Maar ook hier geldt: doordat er vrijwel geen maatwerk is gebruikt, verliepen de testen voorspoedig en ging het systeem soepel live.’
HSO is sinds 1989 een Microsoft solution integrator en uitgegroeid tot een ict-bedrijf met meer dan vijfhonderd medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer, optimalisatie en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, Sharepoint, Office 365 en bi-oplossingen. Dat doet de firma voor zowel Nederlandse organisaties als voor multinationals in de branches retail, groothandel en industrie en voor technische en zakelijke dienstverleners.