Episerver, een Zweedse leverancier van webmarketing, contentmanagement en cloudoplossingen, neemt omnichannel marketingplatform Optivo over. Dat Duitse bedrijf blijft zelfstandig opereren en gaat nu ook infrastructuur voor Episerver-uitbreidingen in de DACH-regio (Duitstalige-regio) leveren. Het huidige management blijft actief.
De overname stelt Episerver-klanten in staat om via verschillende kanalen met hun klanten te communiceren. Hiermee wordt de juiste boodschap en of marketinguiting naar de juiste klant gestuurd.
Het Zweedse Episerver nam onlangs ook het Amerikaanse Peerius over. Dat bedrijf levert intelligente software waarmee de digitale content vanuit de cloud volledig gepersonaliseerd wordt, ongeacht het gebruikte medium. Beide overnames passen binnen de strategie van Episerver om zich te richten op het middels software verder personaliseren van digitale content via verschillende kanalen.
Episerver is opgericht in 1994 en heeft kantoren in Zweden, de Verenigde Staten, Denemarken, Noorwegen, Finland, Nederland, Zuid-Afrika, Australië, Spanje, de Arabische Emiraten en Groot-Brittannië.