Carerix, leverancier van recruitment- en detacheringssystemen, is een samenwerking aangegaan met creatief designbureau Online Department uit Rotterdam voor vernieuwing van de user interface van het Carerix softwareplatform. Het ontwerp is gebaseerd op de designfilosofie ‘Material Design’ van Google. Het nieuwe design van de Carerix interface oogt hierdoor logisch en knoppen, tekstvlakken, animaties en transities voelen natuurlijk aan.
De nieuwe interface is volledig geoptimaliseerd en afgestemd op de verschillende doelgroepen van Carerix. Belangrijke focus van de Carerix-software is de candidate experience waarbij concepten als ‘mobile first’ centraal staan. Maar ook customer en user experience zijn van belang om ervoor te zorgen dat recruiters en hiring manager zo optimaal mogelijk kunnen samenwerken via uiteenlopende devices.
Door toenemende digitalisering van de maatschappij is het steeds belangrijker dat business-to-business applicaties net zo gebruiksvriendelijk zijn als consumentgerichte toepassingen. Om als softwareleverancier uniek of onderscheidend te zijn in de markt is het dan ook belangrijk om de eindgebruiker centraal te stellen en het design mee te nemen in de technische ontwikkeling van je software. Een van de specialismes van Online Department is User Experience (UX) Design en puur gericht op het optimaliseren van de gebruikerservaring. Kenmerkend hierbij is dat altijd de eindgebruiker erbij wordt betrokken. Het gaat niet alleen om ‘mooi’ maar meer om hoe een applicatie werkt, waarbij gebruiksvriendelijkheid voorop staat.