Het Nederlandse retailmarketingbedrijf TCC Global heeft Summit, een Britse online retailspecialist, overgenomen. Het merk Summit blijft, evenals het huidige senior managementteam, bestaan. Hoeveel TCC voor de aankoop heeft betaald, is niet bekendgemaakt.
‘Door de krachten te bundelen, beschikken we onder meer over veel kennis van het Verenigd Koninkrijk, dat met digitalisering van retail wereldwijd het meest vooruitstrevend is’, aldus Hedley Aylott, medeoprichter en ceo van Summit.
Online retail en data-analyse
‘Het begrijpen en doorgronden van de consument behoort tot de kern van onze strategie. In de veranderende retailmarkt, waarin ‘bricks’, ‘clicks’ en e-commerce volledig met elkaar worden geïntegreerd, is het belangrijker dan ooit om de best denkbare oplossingen te bieden. We voegen meerdere digitale platforms toe aan het portfolio van TCC Global. De deskundigheid van Summit op het gebied van online retail en data-analyse is hierbij van grote waarde. We willen namelijk de kracht van data maximaal benutten en op maat gesneden marketingoplossingen ontwikkelen voor zowel online als offline’, vertelt Perry Valkenburg, group ceo van TCC Global.
Loyaliteitsmarketing
TCC Global is in 1991 door Richard Beattie opgericht. Het bedrijf ontwikkelt marketingcampagnes in meer dan zeventig landen en beschikt wereldwijd over vierendertig kantoren. Klanten zijn onder meer Ahold, Plus, Delhaize, Disney en Warner Bros. De marketingspecialist biedt ook digitale loyaliteitsoplossingen aan via het, in 2015 overgenomen, digitale agentschap Gametation. Het bedrijf telt wereldwijd zo’n zeshonderd werknemers en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. In 2015 realiseerde de organisatie een omzet van vijfhonderd miljoen euro.
Marketing intelligence
Summit is in 2000 opgericht door ceo Hedley Aylott en heeft meer dan honderdzestig medewerkers in dienst die werkzaam zijn bij de drie kantoren in Londen, Yorkshire en Praag. De retailspecialist, onder meer werkzaam voor klanten als Jaguar Land Rover en Carpetright, zet het marketing intelligence-platform Forecaster in. Dit platform is in 2015 door Summit ontwikkeld en ontsluit grote volumes data via talrijke bronnen. De online retailspecialist past naar eigen zeggen complexe statistische modellen toe om voorspellingen te doen over sales die het resultaat zijn van uitgaven voor online marketing. De jaarlijkse omzet omvat ruim vijfenvijftig miljoen euro.