Orange Business Services werkt samen met Splitsecnd aan een noodapparaat voor voertuigen. Chauffeurs krijgen zo direct toegang tot de automatische crashdetectie, 24/7-noodhulp, hulp bij pech en realtime gps-monitoring, ongeacht het merk, model of jaar van het voertuig.
De partijen noemen Splitsecnd het eerste draagbare noodapparaat dat kan worden aangesloten op de 12V-aansluiting van elk voertuig. In het apparaat wordt een simkaart van Orange gebruikt, zodat er overal ter wereld verbinding is.
President en ceo Mel Taylor van Splitsecnd: ‘Samen met Orange Business Services zijn wij in staat om ervoor te zorgen dat bestuurders veilig blijven en aangesloten blijven terwijl ze onderweg zijn, 24 uur per dag, met één druk op de knop. We zijn erg blij om deze samenwerking aan te kondigen en onze missie over de hele wereld uit te breiden.’ Volgens de partijen zorgt het uitgebreide Orange-netwerk ervoor dat hoge roamingkosten worden voorkomen.
Contact met een medewerker
Binnen vijf seconden kunnen bestuurders contact krijgen met een getrainde medewerker van het noodcentrum van Splitsecnd. De gps-informatie, voertuiginformatie en medische geschiedenis worden onmiddellijk gedeeld zodat de bestuurders de meest effectieve en efficiënte hulp krijgen.
Daarnaast wordt de data automatisch gesynchroniseerd met een dashboard. Hier kunnen klanten informatie krijgen over realtime locaties en andere data. Ook kunnen vrienden, familie en naasten de locatie van elk voertuig zien, gemaakte tripjes bespreken en goede rijgewoonten aanmoedigen.
Het product komt in het vierde kwartaal van dit jaar beschikbaar in Noord-Amerika, Europa en Zuid-Afrika. De Splitsecnd-dienst zal te koop zijn via een maandelijks abonnement, via externe leveranciers.