De Amsterdamse start-up Crobox ontvangt 1,1 miljoen euro aan financiering in een eerste investeringsronde. Deze ronde werd geleid door Martijn Don, managing partner bij investeringsmaatschappij Keadyn. Andere investeerders zijn het Europese investeringsfonds VenTech en een groep vermogende particulieren. Crobox biedt zogeheten persuasion analytics-technologie en zet de investering in voor de doorontwikkeling van het product en een uitbreiding van het team van achttien man.
Crobox biedt ‘persuasion as a service’. Deze technologie helpt bedrijven om het koopgedrag van online bezoekers te beïnvloeden. Dit doet het door een combinatie van machine learning en psychologie. Het rekent T-Mobile, Rakuten en Under Armour tot zijn klantenbestand.
Rodger Buyvoets, ceo bij Crobox vertelt dat het bedrijf met deze financiering van 1,1 miljoen euro de groei kan doorzetten en internationaal kan opschalen. Hiervoor maakt het gebruik van het netwerk en de ervaring in de branche van zijn investeerders. Dat zijn Keadyn, VenTech en een groep vermogen particulieren (industry angels).
Buyvoets laat weten dat Crobox een plan heeft opgesteld voor de komende achttien maanden. Hier staat onder meer een uitbreiding naar Berlijn in. De start-up opereert nu nog vanuit Amsterdam en opent deze maand een tweede kantoor in Londen. Er werken achttien mensen bij het bedrijf.