Parcom verwerft een minderheidsbelang in Simpel.nl. De sim-only-aanbieder uit Amsterdam wil met de toegang tot nieuw kapitaal doorstoten richting de grote telecomaanbieders. Hoeveel Parcom betaalt en hoe groot het belang is, maken de partijen niet bekend. Dit meldt De Telegraaf.
Sinds 2007 biedt Simpel voordelige sim-only abonnementen aan. Het bedrijf zou inmiddels pakweg vierhonderdduizend klanten in het low-budgetsegment van de mobiele telecommarkt hebben. Daarmee heeft het de afgelopen jaren een marktaandeel van ruim 2 procent opgebouwd. Op partijen die zich op een niche richten na, zoals Lebara, zijn er geen onafhankelijke aanbieders in Europa met zo’n positie, aldus De Telegraaf.
Voor Parcom is Simpel de eerste telecomtransactie. Het voormalige investeringshuis van ING (Nationale Nederlanden) werd vorig jaar verzelfstandigd. Parcom heeft in het nabije verleden ook een uitstapje gemaakt naar de it-markt met investeringen in Qurius en Total-e. Dat was geen onverdeeld succes: Qurius kon het als zelfstandig bedrijf niet volhouden en werd overgenomen door het Franse Prodware; Total-e ging failliet.