Ieder jaar benoemt Microsoft Dynamics een select aantal partners tot haar ‘Inner Circle’. Lidmaatschap is alleen voorbehouden aan de één procent-top van Microsoft partners. Dit jaar is CRM Partners voor de vierde maal opgenomen in de Inner Circle.
CRM Partners wil naar eigen zeggen zijn klanten geliefd maken bij hun klanten. Dit doet het bedrijf door een sterke customer engagement-strategie te ontwikkelen met de klant, en te vertalen naar ‘systems of engagement’ op basis van het Microsoftplatform. CRM Partners richt zich op drie bijzondere b2b-markten: de agrisector, financiële instellingen en ledenorganisaties. De kennis van deze drie markten heeft het bedrijf ondergebracht in drie gespecialiseerde labs: het AgriLab, MembersLab en FinanceLab. Organisaties in deze branches krijgen via unieke labs toegang tot een breed scala aan diensten, oplossingen en kennis.
Dicht op het vuur
De Microsoft Dynamics Inner Circle is ooit in het leven geroepen om nauw contact te houden met de best presterende partners. Rik Dubbink, cto bij CRM partners: ‘Als lid van de Inner Circle zit je dicht op het vuur, waardoor we weten wat er gaat gebeuren en wij onze klanten daar proactief over kunnen adviseren. Anderzijds kunnen wij de wensen van klanten direct doorspelen naar Microsoft. Bovendien zijn we in oktober uitgenodigd voor de Inner Circle Summit, om gezamenlijk met het topmanagement van Microsoft te praten over de stand van zaken, marktontwikkelingen, visie en innovaties.´
Gouden tip
De gouden tip van Dubbink voor andere organisaties? ‘Focus, focus en nog eens focus. Er zijn al genoeg generalisten in de markt, dus leg je toe op een bepaald product, een gedachtegoed, een methode of een vertical. Juist door een focus te kiezen en daaraan vast te houden kun je diepgaande kennis verwerven en waarde toevoegen voor jouw klanten. En ja, dit betekent ook dat je wel eens nee moet zeggen tegen mooie kansen die zich voordoen.’
Historie
CRM Partners, opgericht in 2005, richt zich op customer engagement met het Microsoft platform. Met business consultancy, training en technische ondersteuning worden bedrijven geholpen bij een integratie van customer engagement in hun bedrijfsprocessen. Bij de Nederlandse vestiging in Barneveld werken zo’n 130 medewerkers. De firma heeft ook een kantoor in Duitsland en is tevens actief in Engeland.