De Amerikaanse ict-leverancier Juniper Networks voegt nieuwe updates toe aan zijn Juniper Partner Advantage-programma. Door nieuwe categorieën toe te voegen aan het hoogste level in het JPA-programma kan Juniper naar eigen zeggen partners plaatsen in het voor hen meest optimale programmaonderdeel.
Juniper Networks voegt nieuwe categorieën toe aan het Elite-niveau. Dit is het hoogste en meest operationeel geavanceerde niveau van het programma. De nieuwe categorieën zijn: Next Gen, Rising Star en de Cloud Services Partner.
Categorieën
Een Next Gen partner is een bedrijf dat zich richt op software, diensten en XaaS. Met hun huidige omzet behalen zij niet de Elite-status, maar wanneer zij een duidelijke strategie hebben en zicht hebben op groei in nieuwe gebieden, komen zij in de Next Gen categorie volgens de ict-leverancier goed tot hun recht. Voor partners met gerichte bedrijfsplannen die nieuw zijn in het JPA-programma, heeft Juniper Networks de Rising Star categorie ontwikkeld. Partners binnen deze categorie krijgen toegang tot business- en marketingontwikkelingsmogelijkheden om hun omzet nog meer te vergroten. De Cloud Services Partner categorie focust op het ondersteunen van partners die hun cloud en managed services op Junipers infrastructuur of Juniper xCPE aan het ontwikkelen zijn. Dit type partners laat de eis voor specifieke Juniper diensten achterwege en erkent dat Cloud Services Partners zijn gericht op het ondersteunen van cloud en managed services.
Rewards
In september van dit jaar zal Juniper Networks ook het flexibele puntenprogramma Rewards introduceren. Hiermee ondersteunt Juniper naar eigen zeggen de partners die continu blijven investeren en groeien in de ‘channel community’. Naast een verbeterde user interface voor het indienen van claims, wordt het nieuwe Juniper Partner Rewards programma geïntegreerd met het vernieuwde Deal Registration System. Dit verzekert dealvoorkeuren en prijsvoordelen en helpt partners volgens de ict-leverancier hun deals te beheren, volgen en sneller te sluiten.