Ict-dienstverlener Tata Consultancy Services (TCS) en de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij JetBlue breiden hun strategische samenwerking uit. De bedrijven willen de dienstverlening in de luchtvaart verbeteren door meer digitaal klantcontact, data-analyse en verbetering van het beheer van de ict-infrastructuur.
De nieuwe overeenkomst die onlangs is getekend omvat een aantal projecten. Het gaat onder meer om modernisering van het beheerplatform van de ict-infrastructuur van de luchtvaartmaatschappij. TCS: ‘Het doel is om data-analyse en operationele agility te verbeteren.’ Ook gaan de bedrijven samen innovatieve tools ontwikkelen voor zowel klanten als bemanningsleden van JetBlue.
De dienstverlener kondigt ook aan dat het innovatiecentrum in de Indiase stad Pune de komende twee jaar uit wordt uitgebreid. Van daaruit worden de initiatieven voor innovatie van de luchtvaart-ict voor het JetBlue-team in de VS en Mexico ondersteund.
In de afgelopen drie jaar heeft TCS een nieuw beheerplatform voor de ict-infrastructuur van de luchtvaartmaatschappij ontwikkeld.