Het Amsterdamse marketingsoftwarebedrijf Bynder ontvangt een investering van twintig miljoen euro. De investeerder is de Amerikaanse Insight Venture Partners. Het jonge bedrijf zet het geld in voor verdere internationale groei en productontwikkeling.
Bynder biedt marketingsoftware en aanvullende diensten via de cloud (SaaS). Het levert zijn diensten naar eigen zeggen aan meer dan 350 bedrijven wereldwijd, waaronder KLM, AkzoNobel en Logitech.
Het Amerikaanse Insight Venture Partners investeert twintig miljoen euro in Bynder. Jeff Horing, managing director bij Insight, sluit zich aan bij de raad van bestuur. Ook Arco van Nieuwland en Lucas Brentjens van CNBB nemen plaats in de raad. De jonge onderneming gebruikt de investering voor product development en verdere internationale groei.
Bynder is in 2013 onder deze naam opgericht. Het meent jaarlijks een groei van 350 procent te realiseren. Het beschikt over zes kantoren wereldwijd: twee Nederlandse kantoren in Amsterdam en Rotterdam en vier internationale kantoren in Barcelona, Boston, Dubai en Londen. Dat kantoor in Dubai is onlangs geopend om de groei in het Midden-Oosten en op de termijn in Azië aan te jagen. Het bedrijf telt ruim tweehonderd medewerkers.