Cloudleverancier Interactive Intelligence behaalde in het tweede kwartaal van 2016 een omzetstijging van 13 procent ten opzichte van vorig jaar. De behaalde omzet bedraagt 108,8 miljoen dollar. Daarnaast heeft de firma er 204 nieuwe klanten voor Purecloud bijgekregen en is het aantal cloudabonnementen gegroeid met 43 procent.
‘Purecloud slaat echt aan’, zegt Don Brown, ceo van Interactive Intelligence. ‘Eind vorig jaar hadden we 24 Purecloud-klanten, zes maanden later zijn dat er ruim driehonderd. Deze groei danken we ook aan de steun en inzet van onze partners die verantwoordelijk zijn voor 37 procent van de Purecloud-deals in dit kwartaal.’
On-premise oplossing
Naast de groei in de cloudabonnementen gaat het ook nog steeds goed met de verkoop van de on-premise oplossing, er zijn 37 nieuwe klanten bijgekomen waarvan zes met een waarde van meer dan één miljoen dollar. Brown concludeert: ‘Vooruit kijkend denken wij goed gepositioneerd te zijn om het marktaandeel te vergroten en leider te worden in de customer engagement markt. Wij blijven innoveren: van flexibele modellen voor licenties en prijzen tot snellere implementaties en natuurlijk de verdere ontwikkeling van de functionaliteit.’
Achtergrond
De Interactive Intelligence Group, opgericht in 1994, is een beursgenoteerde wereldwijde leverancier van cloudservices op het gebied van customer engagement, communicatie en samenwerking. Het hoofdkantoor is gevestigd in Indianapolis en de firma heeft wereldwijd meer dan tweeduizend werknemers. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Amsterdam.