In het always-on-bedrijf is de connected medewerker afhankelijk van mobiele applicaties. 24×7 beschikbaarheid bieden aan medewerkers, klanten en partners – dat willen we allemaal. Niet zo verwonderlijk dus dat steeds meer bedrijven hun applicaties zo veel mogelijk naar de cloud verplaatsen.
Bevindt uw organisatie zich ook in het traject naar de cloud? Dan komen de volgende tien feiten u vast bekend voor.
1. De connected medewerker is dan ook afhankelijk van deze oplossingen. Of het nu is voor het verkrijgen van toegang tot backendbedrijfsdata of het onderweg maken van salesvoorspellingen. De beschikbaarheid ervan is cruciaal om al dan niet succesvol te zijn – en kan zelfs worden beschouwd als een concurrentievoordeel.
2. We leven in een wereld waarin de app koning is. Apps zijn in dit moderne tijdperk volledig verweven met ons bedrijf en ons persoonlijke leven. En door de consumerisation van technologie willen mensen gewoon dat alles werkt zonder dat ze veel aandacht hoeven te besteden aan de backendsystemen die erachter zitten.
3. Doordat apps op verschillende platformen werken, maakt het niet uit welk onderliggende platform je gebruikt. Voor een probleemloze en efficiënte gebruikerservaring moet er support voor al deze omgevingen zijn.
4. Apps zijn een van de pijlers van het always-on-bedrijf. Bedrijven verwachten dat hun werknemers connected zijn en dat zij toegang tot data hebben – waar, wanneer en op welk device dan ook. Daarom was er een toenemende focus op beschikbaarheid, zodat werkzaamheden zelfs in het geval van een calamiteit voorspoedig verlopen.
5. Onderzoek van de Universiteit van Alabama naar de toekomst van mobiele apps toont aan, dat de gemiddelde gebruiker meer dan dertig uur per maand besteedt aan in totaal meer dan twintig apps. Het laat bovendien zien dat ontwikkelingen in wearable technologie een positieve impact hebben op het gebruik ervan.
6. De introductie van het moderne datacenter was een belangrijke stap in het ontwikkelingsproces van apps. Door verder te kijken dan de traditionele manieren om data te back-uppen, vergroot dit datacenter de beschikbaarheid en overbrugt het het gat dat mogelijkerwijs bestaat tussen technologieën als virtualisatie, de cloud en zelfs applicaties.
7. Voor bedrijfskritische apps op het gebied van e-commerce, customer relationship management en enterprise resource planning dient het datacenter als lijm om de beschikbaarheidsstrategie van een organisatie te verbinden.
8. Alle voordelen die apps voor mobiele werknemers hebben, vallen weg als er geen toegang is tot backendsystemen. De realtime always-on-bedrijfsomgeving vereist deze koppeling en strategieën om duidelijke plannen te maken, waarmee het bedrijf toch door kan draaien als de spreekwoordelijke lichten uitgaan.
9. Bedrijven hebben partners nodig, die zij kunnen vertrouwen, die de tijd nemen om hun zakelijke behoeften te begrijpen, en die ze helpen applicatiestrategieën te ontwikkelen, die samenhang bieden met bestaande beschikbaarheidsplannen. Om te kunnen zorgen voor een always-on-omgeving, moet van alles over het netwerkontwerp, het niveau van de applicaties en de huidige beschikbaarheidsbehoeften worden onderzocht.
10. Technologie is steeds vaker een integraal onderdeel van het zakendoen. En applicaties helpen zeker bij de adoptie ervan.
Waar ik moeite mee heb is om feiten aan te halen zonder onderbouwing of bronnen. Dan zijn het geen feiten meer, maar meningen.
Dan zijn er nog een aantal woorden die de materie vertroebelen. Wat is de connected medewerker? Wat bedoel je met App? Je spreekt eerst over applicaties, dan over apps.
Bijna al de tien punten kan ik ook anders uitleggen. Daarnaast ben je niet duidelijk in het verschil tussen zakelijk en privé gebruik en laat je deze ook kwistig door elkaar lopen; zie punt 5. Daar schrijf je dat de gemiddelde gebruiker 30 uur aan meer dan 20 apps per maand besteed. Daar zit ongetwijfeld ook Facebook / WhatsApp en het Weer tussen.
Punt 8. Er zijn voldoende apps die wel degelijk offline data hebben of gecachte varianten. Denk aan contact gegevens en contactmomenten.
Dus al met al kan ik me niet goed vinden in je artikel.
Gaat over 24×7, allways-on, klanten en partners. Apps, cloud, concurrentievoordeel, consumerisation van technologie. En een rijtje van 10, onderzoekje erbij naar ontwikkelingen in wearable technologie die natuurlijk een
positieve inpact hebben.
Alle ingredienten voor een perfect artikel 😉
Maar Henri vindt het weer niks..
Korte reactie van mij, maar ik moet nu ff mijn zakelijke behoefte doen.
Dat heb ik altijd na kopje koffie op de nuchtere maag.
Als het doel van je artikel is om te toetsen of je veronderstelling klopt dat de tien feiten me bekend voorkomen dan kan ik bevestigen dat dit zo is. Daarbij geldt inderdaad dat je van veel hedendaagse backend-systemen mag verwachten dat ze altijd en overal te gebruiken zijn. Al dan niet via ‘een app’ en al dan niet via ‘de cloud’ (aanhalingstekens omdat de begrippen ‘app’ en ‘cloud’ beide niet scherp worden afgebakend). Dus.