Ondernemerschap is één van de kernwaarden van Prowareness. Om dit te stimuleren, organiseert de softwareontwikkelaar uit Delft een nieuw intern project, gebaseerd op het bekende tv-programma ‘Dragons’ Den’.
Vikram Kapoor, oprichter van Prowareness, looft 25.000 euro uit aan het beste idee onder zijn medewerkers. In deze competitie worden werknemers uitgedaagd om hun droom na te jagen en nieuwe kansen te creëren. Op 19 juli is de finale van Dragons’ Den. Het winnende team zal komend kwartaal ook worden begeleid in het realiseren van hun droom.
Nieuwe initiatieven
Vikram Kapoor vertelt: ‘Als ondernemer heb ik het altijd belangrijk gevonden om ruimte voor ontwikkeling te bieden op zakelijk, maar vooral op persoonlijk vlak. Mensen in hun passie laten acteren, dat is de essentie. Dit project is ideaal om juist dat te realiseren.’ Kapoor vervolgt: ‘Sinds 1 april werken er verschillende visiegroepen binnen Prowareness aan hun passieproject. Hiermee geven zij ook direct sturing aan de ontwikkeling van onze organisatie. Zo zijn er groepen gevormd rond thema’s als ‘software delivery’ en ‘continuous delivery in negentig dagen’, maar er zijn ook medewerkers opgestaan die het openen van een eigen kantoor in Amerika als doel hebben. Alles kan in dit concept en als ondernemer is het fantastisch om nieuwe initiatieven te zien ontstaan, ik weet zeker dat er geweldige dingen gerealiseerd gaan worden.’
Jury
De juryleden bepalen in welk project Prowareness het komende kwartaal gaat investeren. De jury bestaat uit: Patrick Polak (managing partner van de Friese investeringsmaatschappij Newion Investments), Vikram Kapoor (ceo en oprichter Prowareness) en Rini van Solingen (cto Prowareness en professor globally distributed software engineering aan de TU Delft). Deze juryleden zullen het winnende team ook komend kwartaal begeleiden bij het realiseren van hun droom. Net als bij het televisieprogramma krijgt elk team vijf minuten de tijd om te presenteren en tien minuten om vragen van de Dragons’ te beantwoorden.