Microsoft haalt met LinkedIn ook een flinke verbouwing in huis. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
LinkedIn is als sociaal netwerk een geval apart. De focus op zakelijke gebruikers en hun loopbaanpaden hebben het redelijk in de luwte gehouden van de stormachtige opkomst van Facebook. Dat is met het B2C-gerichte Hyves en MySpace wel anders gelopen. Aan de andere kant heeft LinkedIn door die relatief unieke positie aan weinig concurrentie geleden en dus ook weinig aan innovatie moeten doen.
Zo is de mobiele app met horten en stoten ontwikkeld, laat de gebruikersinterface van de site nog altijd te wensen over, en kan de interne code vast ook een herziening gebruiken. Microsoft koopt dus een veelbelovend stuk onroerend goed op social gebied, waar nog wel wat aan gemoderniseerd moet worden. Werk aan de winkel voor de nieuwe eigenaar. Wat vind jij?
Gezien het verleden van microsoft ontwikkeling zullen ze het waarschijnlijk alleen maar lastiger maken. Dat je bijv je computer moet herstarten als je een paar collega’s heb toegevoegd?
De integratie met Skype for business of Yammer in het 365-platform is nog niet volledig afgerond. Ik denk wel dat de keuze een logisch gevolg is voor het verkrijgen van content. Een groot man zei ooit eens: “You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.”
Doel bereikt, maar dan wel bij een ander firma 🙂