Econocom, dat meer dan 8500 medewerkers telt en actief is in negentien landen, ontwerpt, financiert en begeleidt de digitale transformatie van bedrijven. In Nederland deden ze dat onder andere al bij sportschoolketen Basic-Fit. Een bedrijf dat de digitale transformatie bij andere organisaties mogelijk maakt, mag volgens de algemene jury van de Computable Awards 2016 niet missen onder de genomineerde digital companies.
Econocom begeleidt zowel de bedrijven die een digitale strategie uitrollen als hun klanten. Dat is ook de strategie van het bedrijf: wees klaar voor de uitdagingen van de komende jaar, betreedt nieuwe territoria en doe dat met je klanten. Econocom meent zelfs dat bedrijven die nog helemaal geen digitale strategie hebben, het veld gaan ruimen.
Dat gaat sportschoolketen Baic-Fit niet gebeuren. Zij schakelden Econocom in voor de financiering van de digitale middelen die nodig waren om de groeistrategie te ondersteunen. Dit alles ter ondersteuning van hun ‘virtual fitness club’-concept. Deze virtuele club zorgt voor het uitbreiden van het aantal diensten, zonder dat Basic-Fit daar extra personeel voor moet aannemen. Het bedrijf wist ermee inmiddels te groeien naar tweehonderd clubs in vijf verschillende Europese landen. De digitale strategie moet er in 2016 voor gaan zorgen dat er aan het eind van 2016 honderd nieuwe clubs bij zijn gekomen. Aan het eind van 2019 moet het totaal op vijfhonderd clubs staan.