Nfon introduceert hotel- en hospitality-oplossing Nhospitality in de Nederlandse markt. Nhospitality communiceert tussen het Nfon-telefoniesysteem en andere door hotels en ruimteverhurende organisaties gebruikte systemen, waaronder meer dan 160 property management systemen (PMS) en een aantal andere hotelomgevingen. De gebruikersinterface is Nederlandstalig. Nhospitality is beschikbaar via Zetacom, exclusief distributeur van Nfon in Nederland.
Cloudtelefonieleverancier Nfon introduceerde de op de hospitalitysector toegespitste oplossing vorig jaar maart al in thuismarkt Duitsland. Sindsdien namen diverse hotelketens de oplossing al in gebruik, waaronder de Star Inn Hotels. De vraag naar Nhospitality is naar verwachting ook groot in Nederland.
Nhospitality faciliteert alle belangrijke functies, waaronder guest messaging, meertalige wake-up calls, facturering, check-in/uit en service tracking. Bij service tracking kan een medewerker via een mobiel apparaat een kamer de status ‘schoon’ geven of een wens of klacht van een gast doorgeven. Ook kunnen gasten gebruikmaken van tablets, met toegang tot gast-directories, waarin telefonie is geïntegreerd. De gast-applicatie maakt innovatieve en nieuwe diensten op elke tablet mogelijk.
Nhospitality maakt volgens de leverancier als enige systeem in de wereld onderscheid tussen administratieve- en gastaansluitingen en zijn gebruiksafhankelijke kostenmodellen zoals pay-per-use mogelijk. De oplossing is in samenwerking met het Nederlandse softwarebedrijf EuroFLuxo ontwikkeld.
Het cloudtelefoniesysteem van Nfon onderscheidt zich door zijn hoge besparingspotentieel, automatische updates, eenvoudige bediening en hoge beschikbaarheid. Er is geen contract nodig en afrekenen gebeurt op basis van in gebruik zijnde aansluitingen.