Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in app-stores blijkt 80 procent niet succesvol. Appromoters ontwikkelde met behulp van slimme algoritmes een marketingformule om van een app een gegarandeerd succes te maken. Het bedrijf heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot volwassen bedrijf. Voor 2016 wordt al een omzet verwacht van vijftien miljoen euro en is er onlangs een tweede vestiging in Amerika geopend.
Het team van Appromoters bestaat uit zestien professionals met ieder zijn/haar eigen achtergrond, expertise en marktervaring. De komende tijd gaat het bedrijf onder andere aan de slag met Keesing, de puzzelgame-afdeling van Telegraaf Media Groep en AdBlock Plus de grootste ad blocker van de wereld. Daarnaast zal het bedrijf de marketing van nieuwe apps van verschillende Nederlandse start-ups op zich nemen en bij succes naar Amerika brengen om ze daarmee definitief en wereldwijd op de kaart te zetten.
Juryoordeel
De pitch van Appromoters was duidelijk en enthousiast, en de ambities helder. De start-upwereld is goed voorzien van geld, en men weet dat de ‘traction’ van een app of dienst – het aantal gebruikers van een app, en daarvan het aantal dat duidelijk actief met de app is en blijft – één van de belangrijkste succesfactoren is. Appromoters nestelt zich in die arena, verdient daarin een fatsoenlijke omzet en maakt goede kansen zodra ze hun verhaal waar weten te maken. De vragen van de juryleden van de Computable Awards 2016 in de categorie Nederlandse start-up van het jaar werden uitgebreid beantwoord, met een gezonde dosis overtuigingskracht.
Reactie Appromoters
Raoul Milhado, founder en president van Appromoters: ‘De presentatiedag voor de jury was voor mij kort maar zeer krachtig. Ik ben zelf altijd erg kritisch op ‘ondernemend Nederland’ en dat komt voornamelijk door het feit dat sinds wij een kantoor in de Verenigde Staten hebben geopend, ik veel meer inspiratie haal uit de mede-ondernemers van daar, dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer die toch vaak wat kleiner denkt, kritischer is en minder bezig is met revolutionaire concepten. In de VS heb je dat een stuk sterker en zijn mensen erg opportunistisch. Echter merkte ik op de pitchdag dat er ontzettend veel talent aanwezig was en dat de ondernemers die er waren geweldige bedrijven aan het neerzetten zijn! Dit geeft mij als kritische ondernemer moed en mijn verwachting is dat we de komende jaren de start-ups in Nederland, wereldwijd op de kaart kunnen gaan zetten met de juiste mix van kennis, technologie drive en financiering. Wij zijn zelf hard aan de weg aan het timmeren en we hebben met ons bedrijf maar één doel; het nummer één mobiele app-bedrijf van de wereld worden. Het is fantastisch om bij de laatste tien beste start-ups van Nederland te horen en natuurlijk zou het helemaal geweldig zijn als we zouden winnen!’