Het gaat volgens mij niet zo goed met Apple. Ik krijg namelijk reclamemails van ze. Over Moederdag nog wel. ‘Geef een cadeau dat net zo veel kan als je moeder’, is de slogan waarmee ze adverteren. Mijn moeder heeft zeven kinderen gekregen. Benieuwd hoe je dat met de 9,7-inch iPad Pro kunt doen.
Apple maakte eigenlijk nooit reclame. Apple was voor de liefhebber, de nerd, de grafische vormgever die meer wou dan een plaatje invoegen en het lettertype veranderen in Comic Sans. Voor Apple stond je in de rij, ook al kon je het gewoon via internet bestellen. Je nieuwe Apple liet je zien aan je vrienden om ze jaloers te maken en dan mochten ze hem heel even vasthouden. Niet te lang natuurlijk anders waren de batterijen op.
Nu is Apple voor moeders. Het is de Libelle onder de tabletleveranciers geworden. De eerst volgende huishoudbeurs heeft Apple ook een stand. Staan ze alsnog weer in de rij voor Apple.
Moederdag
Mijn vrouw krijgt geen tablet van mij voor moederdag. Ten eerste omdat ze niet mijn moeder is en ten tweede zou ik het lullig voor de kinderen vinden. Die zijn namelijk al de hele week aan het knutselen voor hun moeder. En dan geven zij trots hun werkstukjes aan mama en vervolgens geef ik een spiksplinter nieuwe 9,7-inch iPad Pro. Dat is toch sneu voor de kinderen die dachten dat ze echt iets leuks gaven. Zij zien toch ook wel aan de ogen van hun moeder dat ze de iPad leuker vindt dan hun kettingen van gedroogde pasta.
Een iPad heeft ook niks met Moederdag te maken. De belangrijkste taak van de moeder is opvoeden. Als Apple iets niet doet dan is het opvoeden. Ze leren je een truckje en dat truckje heet: zo veel mogelijk Apple spullen kopen.
Mijn eigen moeder krijgt overigens ook geen tablet. Die heeft ze al drie jaar.