De Amerikaans-Indiase it-offshoregigant Cognizant heeft voor een onbekend bedrag een minderheidsbelang van 49 procent genomen in het Deense Red Associates. Dit is een adviesbureau dat kennis uit de sociale wetenschappen gebruikt om klanten meer inzicht te bieden in klantgedrag, in relatie tot nieuwe technologie. Red Associates heeft kantoren in Kopenhagen en New York.
Omdat steeds meer mensen digitale technologie gebruiken in allerlei aspecten van hun dagelijks leven wil Cognizant voor het opstellen van strategische klantadviezen meer inzicht krijgen in menselijke gedragingen. Het bedrijf denkt dit te realiseren middels de intensieve samenwerking met Red Associates.
De digitale strategische adviseurs, webbouwers, softwareontwikkelaars en data scientists van het it-bedrijf gaan in dit kader samenwerken met de gedragswetenschappers, economen, antropologen, sociologen en etnografici van het Deense adviesbureau. Zij bieden inzicht in modern klantgedrag en -ervaringen en werken bijvoorbeeld voor klanten zoals Ford, Adidas, Intel, Samsung, Novo Nordisk en Pernod Ricard.