StuComm heeft voor hogeschool Inholland de MijnInholland-app gemaakt. Een volledig meetbaar communicatiemiddel dat wordt gebruikt om de mening van de student te peilen, naast het informeren en motiveren. Hierdoor is de druk op de informatiebalie afgenomen en is er minder vraag naar de narrowcasting-systemen. Een nominatie waard in de categorie ICT-project van het jaar in het onderwijs bij de Computable Awards 2016.
Onderwijsinstellingen willen hun studenten volledig informeren. Echter blijkt uit de Nationale Studenten Enquête dat dit onvoldoende gebeurt. Daarnaast zijn de huidige tools zoals e-mail, intranet en narrowcasting niet meetbaar en kan de feedback van studenten lastig worden geanalyseerd en verwerkt.
Met de MijnInholland-app kan Inholland meerdere malen per periode een aantal vragen aan de student voorleggen om zo de behoefte van de student te bepalen. Ook kan het punten verzamelen en kunnen studenten via gamification worden beloond. Studenten zijn tevreden over de app en hebben nu altijd alle informatie op zak. StuComm kan snel opleveren en schakelt snel bij eventuele problemen. De studenten-app van StuComm heeft een positieve impact op business. De mening van de student is nu makkelijker inzichtelijk te maken en de tevredenheid op informatievoorziening vanuit Inholland is toegenomen. Wat positief is voor het imago van Inholland.
Juryoordeel
Stucomm gaat volgens de jury van de Computable Awards 2016 verder waar scholen ophouden met communiceren. Hierin ziet de jury de toegevoegde waarde van de app. Onderwijsinstellingen zijn verplicht om hun informatievoorziening op orde te hebben. Tegelijkertijd worden zij beoordeeld door studenten, die het liefst zo goed mogelijk geïnformeerd zijn over deadlines, veranderingen in het rooster, cijfers en andere studie informatie. Informatie uit tientallen verschillende bronnen worden gecombineerd in één app. Een ‘one stop shop’ voor de informatievoorziening voor de student en een meetbaar communicatiemiddel voor Inholland. Een win-win project en dus een nominatie waard in de categorie ICT-project van het jaar in het onderwijs bij de Computable Awards 2016.