Ict-gigant IBM wil Salesforce-partner Bluewolf overnemen. Door die overname versterkt IBM zijn kennis van Salesforce-implementaties en CRM. Bluewolf is vrijwel vanaf de oprichting van Salesforce als crm-partner bij die leverancier betrokken.
Als de overname doorgaat wordt het bedrijf ondergebracht bij de Interactive Experience (iX) activiteiten van de divisie IBM Global Business Services.
Blueworld telt ongeveer vijfhonderd medewerkers die vanuit twaalf kantoren verspreid over de VS, Europa en Australië werken. Zij geven strategisch advies rondom implementaties van crm-pakketten van Salesforce. De Europese kantoren zijn gevestigd in Parijs en Praag. Klanten zijn onder meer gereedschapsleverancier Stanley Black & Decker en telecomgigant Vodafone.
IBM maakt niet bekend welk bedrag het voor de Salesforece-partner neertelt. Volgens techsite Re / code betaalt IBM ongeveer 200 miljoen dollar voor de Salesforce-partner.
Microsoft Dynamics CRM
De overname van Bluewolf is de tweede overname van een crm-dienstverlener in korte tijd. 21 maart 2016 nam IBM de Britse crm-specialist Optevia over. Dat bedrijf is gespecialiseerd in crm-implementaties van Microsoft Dynamics in de publieke sector.